Yats

Reklama, pozycjonowanie, dochód pasywny

2 poziom w piramidzie

sierpień 13th, 2009. Opublikowano w Pozycjonowanie. 13 komentarzy.

Niedawno poruszałem temat budowy struktury linków w oparciu o piramidę. Jak sobie wyobrażacie budowę takich poziomów? Najniższy poziom to skrypty które mogą posiadać dużą ilość podstron w krótkim czasie, czyli wszelkiego typu katalogi (niemoderowane), autoblogi, itp. A co z drugim poziomem?

W pierwszej kolejności powinniśmy zadbać o odpowiednią ilość serwisów (współdzielonych, najtańszych) hostingowych rozlokowanych po różnych hostingach. Oczywiście nie muszę wspominać o odpowiedniej ilości domen do tego. Budując ten poziom pamiętajmy by nigdy nie linkować do niższego poziomu oraz ograniczyć do minimum linkowanie poziome na tym poziomie. Całkowicie niedozwolone jest linkowanie na zasadzie A -> B -> C -> D -> A. Najlepiej aby takie linkowanie było jak najbardziej losowe i do zaakceptowania mogą być również sporadycznie występujące linki wzajemne A <=> B (to zdarza się też naturalnie).

Na czym opierać ten poziom? Na jakich skryptach? Jeżeli całość oprzemy na naszym autorskim rozwiązaniu to możemy spodziewać się porażki. Pewna schematyczność takiego rozwiązania może spowodować łatwość wykrycia zaplecza. Najlepiej to różnicować skrypty i używać tych najbardziej znanych (WP, Joomla, Drupal). Im bardziej znany engine naszej przyszłej strony tym mniejsze szanse na wykrycie.

Najtrudniejsze czekające nas zadanie to opanowanie tego wszystkiego. Zapamiętanie loginów i haseł do paneli administracyjnych hostingów, paneli CMS to prawdziwe logistyczne wyzwanie. I nie mówię tu o kilku serwisach ale o 100 a nawet 1000 kombinacji par hasło – login.

Do dystrybuowania tak potężnego zasobu serwisów przydałoby się narzędzie które umożliwiłoby zarządzanie i instalację wszystkiego z jednego miejsca. Pierwszym krokiem do rozwiązania tego problemu byłoby na pewno zmodernizowanie skryptów i zmuszenie ich do pracy na bazach danych typu SQLite.  W ten sposób można by już na poziomie lokalnym konfigurować stronę dodać (wygenerować?) do niej treści wpisów i komentarzy, linki i wszystko to co powinno być a następnie za pomocą klienta FTP umieścić już pod docelową domeną.

Już pisałem jak nie linkować w tym poziomie. A jak linkować? Oczywiście linki z poziomu niższego (tu również panuje zasada jak największej losowości linków). Do tego możemy dodać precle, lepsze (płatne) katalogi, oczywiście nie zapominamy o pingowaniu RSS i sitemap. Pamiętajmy również o linkowaniu podstron i odpowiednim przepływie mocy wewnątrz samego serwisu (odpowiednie linkowanie wewnętrzne).

Mam nadzieję, że ten temat zainteresował większe grono czytelników. Niestety mało dociera do mnie pytań i sugestii (jak widać po komentarzach) a szkoda. Przecież nie piszę tylko dla siebie, ale i dla Was. Wasz odzew pozwoli na poprawienie stylu moich wpisów i na ich tematykę.

13 komentarzy

LukaszH  on sierpień 13th, 2009

Bardzo fajny wpis ale nie napisales dokad maja isc linki z tego poziomu , mamy tylko informacje skad maja byc linkowane. Dodatkowo moze przydalbysie akis spis freehotow gdzie mozna fajnie, szybko i sprawnie zakladac takie stronki:P

gniotek  on sierpień 13th, 2009

Nie masz odzewu bo do niego zmuszasz i niepotrzebnie zachęcasz. Kto ma się wypowiedzieć to się wypowie. Nie wiem do jakiej grupy kierujesz bloga, ale dla mnie to nic odkrywczego.

I hasła nie są największym problemem…

konkretów też nie za wiele pisałeś. Zwyczajną papkę przedstawiłeś, więc nie dziw się, że takie wpisy nie mają odzewu.

Yats  on sierpień 13th, 2009

@LukaszH Dokąd linki mają prowadzić trochę wynika z samej budowy piramidy opisanej w pierwszym poście (link w arcie). Postaram się dodać listę freehostów.

@gniotek Co do tego że nic odkrywczego nie napisałem to się nie do końca zgodzę. Powiedz mi gdzie w znajdę opis struktury tu opisanej (i w poprzednim arcie o piramidzie) w języku polskim? Po angielsku jest dużo opisane, niestety jakoś My nie lubimy dzielić się wiedzą, a szkoda.

gniotek  on sierpień 13th, 2009

niestety konkretnych linków nie jestem Ci w stanie podać Yats, ale co chwilę czytuję o tym jak to powinno się linkować strony. Może nie są rzeczy nazwane po imieniu, ale mówi się o tym, że zaplecze dopalać swl, a dopiero z zaplecza stronę główną – to w dużym uproszczeniu Twoja piramida. A dokładne posty, wpisy i wiadomości gdzie było to opisane były już w sieci wielokrotnie.

Jak wpadnę ponownie na jakiś podobny to na pewno dam link.

Yats  on sierpień 13th, 2009

Czy ja w tym wpisie cokolwiek piszę o SWLach? Nie. Dlaczego? Idea piramidy opiera się na tym, że możliwa kara od google może przejść tylko na sąsiednią stronę i nie dalej. Dlatego też systemy wymiany linków stosuje się tylko na najniższym poziomie a tutaj opisuję poziom wyżej do którego już nie prowadzą linki z SWLi.
Opis jaki podałeś jest ograniczony do:
1. najnizszy poziom to SWL i katalogi
2. zaplecze
3. docelowa strona
Konstrukcja piramidy to minimum 4 poziomy i raczej niewiele informacji w necie jest o tym. Co zrobisz jak dostaniesz bana na zaplecze? Ile czasu potrwa zanim odbudujesz je? Przez zmniejszenie ilości linków na stronie docelowej straci ona po prostu swoje pozycje. W przypadku piramidy nie ma takiej możliwości bo czas na spadek mocy na 3 poziomie (tutaj nie opisanym) nastąpi z dużym opóźnieniem, a więc mamy czas na budowę i przekierowanie linków.

Antek  on sierpień 13th, 2009

@gniotek Czytajac Twoje komentarze mam wrazenie ze wlasnie te artykuly sa swietne dla Ciebie czyli dla osoby ktorej wydaje sie ze cos wie:P Przydaloby Ci sie troche czytania ze zrozumieniem pocwiczyc bo widze krucho u Ciebie z ty,

gniotek  on sierpień 14th, 2009

a przepraszam, faktycznie trochę nietrzeźwo było…

w chwili obecnej zaczynam prace nad testem “piramidy”. Zobaczymy jak się sprawdzi oraz czy będzie i jeżeli tak to jaka różnica w serpach.

gniotek  on sierpień 14th, 2009

PS
“Co zrobisz jak dostaniesz bana na zaplecze?”
za co mam dostać tego bana na zaplecze? :>

Yats  on sierpień 15th, 2009

Bana dostaje się za wiele rzeczy. Jak jeszcze żadnego nie miałeś to się ciesz :) ale google i tak Cię kiedyś znajdzie.
Co do samej struktury piramida to zawsze jest tak dobra jak się ją wykona :) Najważniejsze, że masz tu kontrolę nad przepływem mocy w samym zapleczu.

Piotrek  on sierpień 18th, 2009

Yats, świetny artykuł. Dobrze opisane. Dla zobrazowania, przydałoby się jeszcze graficzne zaprezentowanie tego na grafie.

Co to samej logistyki – masz racje, trudno jest to wszystko spamiętać, a dodatkowo pamiętać jeszcze o domenach, ich opłacaniu, hostingu itp.

Co do platformy pozwalającej na szybkie i w miare wygodne zarządzanie – to polecam fantastico wchodzac w sklad cpanelu, dzieki czemu mozemy instalować (niestety na jednym ip) tylko kilkanaście skryptów prawie automatycznie.

Bardzo dobry wpis! Jestem tu pierwszy raz, ale zostaje na dłużej :)

LukaszH  on sierpień 18th, 2009

@gniotek jak dostaniesz bana za zaplecze to generalnie nie przejmujesz sie i stawiasz kolejne, zawsze jest ryzyko ze jak linkujesz domene ze smieciowych stronek to czesc moze dostac bana, nie ma to jednak zadnego wplywu na strone docelowa.

mobi  on sierpień 25th, 2009

Bardzo ciekawy wpis. Spróbuję dopasować swoje blogi do idei piramidy. To sporo pracy, bo blogi są na bloxie i dużo spraw trzeba załatwieć ręcznie. Zanim zacznę, chciałbym być pewny co do innych spraw, które mogę załatwić za jednym zamachem. Chodzi mi o linkowanie. Zastanawiam się czy linki do moich innych stron dodawane na końcu każdej notki (przykład: http://kalendarz2010.blox.pl ) oprócz linków na prawej szpalcie mają sens jeśli chodzi o zasady pozycjonowania? Widzę w statystykach, że sporo osób korzysta z tych linków, ale nie wiem czy w ten sposób nie wyrządzam sobie więcej szkód niż mam korzyści.

mordak  on wrzesień 19th, 2009

Powiem szczerze, że zgadzam się z przedmówcą co do “papki”. Ogólnie wpadłem na Twój blog przypadkiem i powiem szczerze… Pukasz w dzwonek ale nie zapraszasz do kościoła :) W sumie to blog jest dla mnie bardziej sygnalizacyjny niż merytoryczny. Może dla kogoś to jest coś odkrywczego… Wątpię.
Może zamiast bloga warto zrobić tylko listę? :)
Bo większość postów można skrócić jednym zdaniem… No chyba, że trzaskasz sobie tutaj zaplecze. Czy to ten poziom piramidy o którym myślę? Pozdrawiam dubeltowo

Czekamy na komentarz właśnie od Ciebie!